Ännu mer snö

Arbetet med banorna till Sprint-DM senare i år ligger fortfarande i stort sett nere. I helgen kom det ännu mera snö. Nu ligger det mellan 50 och 60 centimeter snö i tävlingsområdet. På sina håll finns det snöhögar som är över 4 meter. Det lär ta tid för all snö att smälta. Jag är väl egentligen inte så orolig för att det ska vara snö kvar på tävlingsdagen. Däremot kommer det inte att bli så många snöfria dagar för förberedelser.



Det är tio veckor kvar till tävlingen. När jag tittade på väderprognosen för de kommande två dagarna så kan det möjligen bli ett par tre dagar med plusgrader. Lite snö kommer att försvinna men det kommer att vara mycket kvar. Mars kan ju bjuda på solsken och en föraning av våren. Solen kommer att smälta snön men på nätterna kan det vara mycket kallt. Solen måste börja om varje dag med att tina upp den frusna snön innan den kan börja smälta snön. Det är bara att gilla läget. Jag ska inte klaga. Det finns fler arrangörer som har problem med sina arrangemang. När jag kollade snödjupskartan i dag så kunde jag notera att snödjupet från Växjö och norrut är mer än 50 centimeter. Det var många år sen vi hade en liknande vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0