De sista förberedelserna

I morgon är det dags för årets första DM-tävling i Stockholm. I och med att Nat-DM blev inställt så blir Sprint-DM årets första mästerskap. Just nu pågår de sista förberedelserna inför tävlingen. Det är många små detaljer som ska fungera för att tävlingen som helhet ska fungera. Brister det på ett ställe i kedjan kan det vara mycket som faller. I går fick vi alla kartor från karttryckaren och i går kväll plockades alla kartor i plastfickor och sorterades klassvis i olika lådor. De lösa kontrollbeskrivningarna sorterades också klassvis. Alla kartlådorna ska märkas upp med rätt klass så att du som tävlande lätt hittar rätt karta. I dag har vi kompletterat med ytterligare några lösa kontrollbeskrivningar så att de säkert ska räcka till alla. För säkerhets skull finns de också tryckta på tävlingskartan





Nu i kväll har jag varit uti i området och kompletterat med några snitslar på ett par ställen där de har försvunnit. Vi har också haft lite genomgång med kontrollvakterna så att de vet vad de ska göra och vilken tid de ska vara på plats. Eftersom det är en kvällstävling kan en hel del arbete vänta till tävlingsdagen. I morgon kommer att kontrollställningar, skärmar och SI-enheter att sättas på plats. I dag finns bara en snitsel vid kontrollerna. Hela tävlingsarenan kommer att byggas upp under morgondagen. I dag finns inte så mycket som tyder på att något är på gång.

Eftersom det är en kvällstävling och sista start är 19,59 så kommer det att bli ganska sent innan allt är bortplockat. Därför vet jag inte hur mycket jag kommer att hinna med att blogga i morgon. Jag kommer dock att följa upp tävlingen här på bloggen med en hel del bilder, vägvalsanalyser och annat. Det finns alltså alla anledning att hänga kvar här. Dessutom kommer jag att blogga mer om nästa tävling, de Nordiska mästerskapen i maj 2011. Jag kommer att lägga banorna till stafetten och en av publiktävlingarna. Hänger du kvar här så kommer du att få följa arbetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0