Fler banor klara

I början av maj 2011 är det dags för tävlingar. En stafett för juniorer kommer att avsluta tävlingshelgen. Stafettbanorna är i princip klara. Det som återstår är att stämma av några kontroller med den nya kartan. Samtidigt kommer en medeldistanstävling för övriga klasser att genomföras. Just nu jobbar jag med banorna till den delen av tävlingen. Jag har lagt några banor och jag tycker själv att det ser mycket bra ut. Jag tror att det kommer att bli intressanta och roliga banor som kommer att bjuda på omväxlande orientering.



Terrängen ger möjligheter till omväxling och jag har hittat ett antal sträckor som troligen kommer att tvinga löparna att lämna strecket, det vill säga det finns vägval. Det enda problemet just nu är tiden. Vintern har kommit och det återstår arbete med kartan och det återstår en hel del arbete i skogen. Än så länge är snödjupet inte så pass stort att det inte går att vara i skogen, men det snöar fortfarande och det är kallt. Kanske är det vintern som har kommit för att stanna precis som för ett år sen. Är det så kommer det att bli en hel del jobb att göra när våren börja komma. Livet som banläggare är spännande och oförutsägbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0