Lite tider

I dag har jag varit ute i skogen och bommat. Jag har sprungit en av banorna som killarna ska springa i stafetten på söndag. Egentligen skulle jag inte behöva bomma, så mycket som jag varit i skogen men det är säkert så att det är just därför det blir som det blir. Jag är inte riktigt skärp och springer på i tron att det löser sig. På något ställe så är det också så att omväxlingen i terrängen och banan ställer till det lite. Det växlar mellan det finaste av fina skogar till ungskog med sämre sikt. De här växlingarna innebär svårigheter. På några ställen är terrängen så fin och lättframkomlig att det inte kan bli bättre. Jag har sprungit i lika fin terräng på andra ställen, men aldrig finare.

På arenan börjar det hända lite saker. Fast än så länge är det i ganska blygsam skala. Några toaletter och ett ensamt tält är det enda som skvallrar om att något är på gång. Det ser lite komiskt ut med med tältet som står mitt ute på ängen.



Jag har räknat på lite passertider för stafettlöparna, eller i alla fall för täten. På den första sträckan passeras en radiokontroll efter 3 kilometer. Jag räknar med en löptid på 19 minuter dit, ja det kommer att gå fort. Efter 3,7 kilometer och 23 minuter är det dags för en passering på arenan. Nästa passering är förvarningen efter 5,6 kilometer. Hit räknar jag med att det tar 34 minuter. Sen återstår bar två minuters löpning in till mål. För den sista sträckan gäller samma tider.

Sträcka två och tre är lite kortare. Radion passeras efter 1,8 kilometer och 14 minuter. Fem minuter senare är det dags för passering på arenan. Då har löparna sprungit 2,5 kilometer av sträckan. Förvarningen ligger efter 4,4 kilometer och dit har jag räknat med att det tar 33 minuter och efter ytterligare tre minuter är det växling. Målgång blir det alltså 12,09. I PM står det 12,05 men jag har reviderat den tiden med fyra minuter. På söndag för vi se om det stämmer. Jag känner att jag har lite att leva upp till. På 25-manna 2009 räknade jag fel på den totala tiden för segrande lag med 23 sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0