The Wall

1979 gick jag i gymnasiet. En dag kom en klasskompis med en ny skiva till skolan. Det var Pink Floyds konceptalbum The Wall. Skivan diskuterades mycket de närmaste veckorna och självklart skaffade jag mitt eget exemplar. Albumet håller än och i kväll har jag varit i Globen och sett Roger Waters uppsättning av The Wall. Allt finns där. Från störtande flygplan, helikoptrar, en flygande gris och massor av projektioner på muren som byggs upp vartefter. Efter halva koncerten är muren uppbygd och bandet syns inte för publiken. Efter en stund dyker de dock upp. Instrumenten glider upp genom scengolvet framför muren och bandet tar plats, en stund. De försvinner bort igen inför finalen. Självklart faller muren och bandet kliver fram för den avslutande låten.
















Kommentarer
Postat av: Mona Greilert

Såg filmen i Paris för en herrans massa år sen, gillade filmen och skivan finns i samlingarna hemma.

2011-05-05 @ 15:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0