Förra gången

I dag har jag varit ute i skogen för en ny provlöpning. Jag lyckades bomma sju(!) minuter på en kontroll. Jag var på helt fel ställe. Till mitt försvar för jag väl ändå säga att det är svårare när det bara finns en snitsel i skogen. En skärm är lättare att se, speciellt när det är lite snö i skogen. Nu letade jag efter snitseln som inte fanns. Hade jag letat efter en skärm så hade jag förhoppningsvis konstaterat att jag var fel lite tidigare.

Terrängen är tuff och krävande. Lägsta punkt utefter banan var 16 meter över havet och högsta punkt 77 meter över havet. På en hel del ställen är det mycket datlajer och det gäller att hålla koll på kartan hela tiden. På många ställen är det mycket fint i skogen och det är lätt att ta sig fram. På andra ställen är det tätare skog med granplaneteringar och annat som hindrar framkomligheten. Det kommer att bli utslagsgivande tävlingar.

Senast vi arrangerade på samma plats var 2008. Här är några bilder från den gången.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0