Provlöpning

Ja det kanske är att ta i. Jag sprang i alla fall en hel bana. Det gick väl så där. Inget speciellt flyt i löpningen och faktiskt samma känsla i orienteringen. Dessutom var några av snitslarna svåra att se eftersom de låg snö på dem. Tänk att man kan bli osäker på att man är rätt trots att man har varit och satt upp snitseln på exakt den platsen bara någon månad tidigare. Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Det är först när man springer an bana som man får känsölan för hur det kommer att bli. På det sättet har porvlöpningen också ett värde. Efter dagens provlöpning kan jag konstatera att det kommer att krävas en del envishet för att orka ligga på i den krävande terrängen. Det kommer också att krävas en bra fokusering för att inte göra misstag. I dag ver det i alla fall en skön tur i skogen och vädret var perfekt. Här är en bit av banan jag sprang.



På tävlingsarenan låg snön vit och fin. Eftersom det är en grusyta så är den perfekt för en tävling i april. Inget väder, förutom mycket snö, kan förstöra underlaget. I värsta fall kan det bli några vattenpölar.



Utsikt från målet mot sista kontrollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0