Klart

I begynnelsen, när den här bloggen startade, hade jag en ambition att alla inlägg skulle innehålla ordet klart på något sätt. Jag insåg ganska snart att det skulle bli ganska svårt. I dag platsar det dock. Arbetet med att besöka och märka alla kontroller inför hösten 25-manna är klart. I dag besöktes de sista kontrollerna. I dag behövdes inga justeringar. Jo, en liten justering blev det. På ett ställe hade jag tänkt mig mellan stenarna men de låg så tätt att det inte fick plats ens en hopvikt skärm. Jag fick välja en av de två stenarna i stället. Ole dole doff... Det blev den sydöstra.
 
 
Nu ska alla bilder och alla kontrollbeskrivningar sammanställas så att bankontrollanten kan börja sitt arbete. Jag kommer att fortsätta att provlöpa alla banorna för att själv få en uppfattning om hur det ser ut i skogen ur löparens perspektiv. I slutet av maj kommer vi att ha en större provlöpning med fler deltagare.
 
Som jag nämnt tidigare gick förra vintern hårt åt skogen på en del ställen. Framför var det den yngre delen av skogen som bokstavligt fick ge vika för den stora snömängden. Så här ser det ut på flera ställen i skogen.
 

 
Till sist en bild från arenan som den såg ut i dag. Skärmen är från en nybörjarkurs som klubben genomför just nu. Det pågår alltså ingen tjuvträning inför 25-manna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0