Kontrollmärkning

Nu har banläggningsarbetet inför årets 25-mannastafett gått in i en ny fas. 30 av de 88 kontrollerna är märkta med en snitsel med kodsiffran på. De 30 kontrollpunkterna är rekognoserade och höjden på stenar och branter är mätt. Kontrollbeskrivningarna börjar ta form. Det ser bra ut i skogen, men några justeringar har gjorts. Förra vintern gick hårt åt skogen och vid en kontroll låg en hel del avbrutna tallar. Kontrollen fick flyttas en liten bit. Vid en annan kontroll låg avbrutna tallar på marken och de gick att flytta på.
 
Tanken är att alla kontroller ska fotograferas så att de personer som ska bygga ställningarna får en bild att utgå ifrån inför byggandet. På varje bild ritar jag en skiss av hur ställningen ska stå för att löparna ska kunna passera så smidigt som möjligt. Tyvärr glömde jag att ta med kameran så jag får besöka kontrollerna en gång till. Därför för du se några av kontrollerna från tävlingen 2009.
 
 
 
Jag lovar att det kommer bilder från årets kontroller, bara jag kommer ihåg kameran.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0