På fel plats

Ytterligare drygt 30 kontroller är besökta. De har fått en snitsel som markerar kontrollpunkten. Snitseln är märk med kodsiffran. Kontrollbeskrivningen är kompletterad med sidor om stenar och höjder sam mått. På ett ställe märkte jag upp en hög brant på drygt tre meter. När jag skulle därifrån stämde kartan väldigt dåligt. Jag gick en bit men oj vad kartan var dåligt, eller... Jag var på fel ställe och jag hade märkt ut fel brant. Det blev till att vända om och knyta loss snitseln och flytta den 30-40 meter. Väl på rätt plats stämde allt helt perfekt. Bra jobbat! Tänk om man kunde reagera så när man tävlar. Så fort det inte stämmer, stanna upp, kolla några extra gånger och backa tillbaka om det behövs. Då skulle kanske bommar bli lite mindre.
 
I dag var kameran med. Alla dagen kontroller är fotograferade. De är döpta med rätt kodsiffra och kompletterade med en skiss över hur kontrollställningen ska byggas. Så här ser det ut vid kontroll 36.
 
 
Jag bjuder också på kontroll 90. Först är det den felaktiga branten och sen den rätta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0