Provlöpning

Jag har börjat att provlöpa de tänkta banorna till årets 25-manna. Tanken är att provlöpa alla sträckor. Förra helgen blev det tre fjärdedelar av sträcka 25. Det blev kallt om fötterna så jag hoppade över den sista delen av banan. I dag har jag sprungit hela sträcka 24 i en dryg decimeter våt nysnö. När man sitter vid datorn och läger banorna ser man allt på ett sätt. När man kommer ut i skogen upplever man sträckorna och banorna på samma sätt som löparna gör. Ibland upptäcker man svårigheter som man inte förutsåg  vid datorn och ibland är det enklare än man tänkt sig. Tidsmässigt säger inte de här provlöpningarna så mycket eftersom det är snö i skogen. Båda de här sträckorna känns bra och de kommer att erbjuda en hel del utmaningar för löparna. Terrängen är krävande och på sina håll lite speciell. Jag återkommer till det lite närmare tävlingen. Här nedanför är i alla fall en bild från sänkan som just nu är kontroll 6 på sträcka 24. Så här såg den ut idag. Som bonus får du också en annan bild från tävlingsterrängen så som den såg ut i dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0