Huvudbry

De senaste veckorna har jag suttit vid flera tillfällen och försökt hitta bra lösningar för banorna till nästa års SM långdistans. Jag vill utnyttja variationen i terrängen. Jag vill få till bra långsträckor med flera olika vägvalsalternativ. Jag vill bjuda på fina kartläsningssträckor. Det finns bra möjligheter att få till allt detta men utmaningen är att skapa en bra helhet. Jag har också tittat på olika möjligheter att sprida löparna för att så långt som möjligt förhindra samlöpning. När jag inte har suttit framför kartorna har jag ändå funderat på olika lösningar.
 
I söndags var jag ute i en helt annan skog för ett långpass. Plötsligt såg jag hur en möjlig lösning skulle kunna se ut. Nu i kväll har jag suttit och försökt skapa en lösning. Det var inte så enkelt som jag såg framför mig där ute i skogen. Men skam den som ger sig. Nu finns det ett bra alternativ som rymmer det mesta jag vill ha. Det är troligen inte den slutliga lösningen, men jag vet nu att det går. Det är den här utmaningen jag gillar med banläggning. Lösningen finns där, men det gäller att se den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0