Kalla fötter

Kartan till SM lång är i det närmaste klar. Ja, det återstår lite arbete, godkännanden, layout och lite annat men den är så klar att det går alldeles utmärkt att försöka slutföra banläggningen. Efter feedback från bankontrollanten och några andra bollplank har jag gjort en del justeringar. En del lite större och en del mindre. Jag har också testat lite nya spännande alternativ till sträckor och banor. Det börjar se ganska bra ut.
 
I dag blev det en tur ut till Muskö. Det blev en kall upplevelse. Det låg en hel del nysnö i området efter snöfallet i fredagskväll. Det var med ganska kalla fötter jag tog mig runt i skogen. Turen hade tre syften. Dels var det en kartkontroll i de områden jag rörde mig i. Kartan är bra men på några ställen behövs en liten justering. Bland annat finns det en alldeles färsk avverkning. Den pågick samtidigt som den sista rekognoseringen för ett par veckor sen. Det finns ett litet hörn av avverkningen som är något större än vad kartan visar.
 
Det andra syftet var att kolla några kontrollpunkter och några sträckor. Att sitta vid skrivbordet och datorn och planera sträckor är en sak men det är ute i skogen man kan får en uppfattning om hur det kommer att bli. Sträckan som ser svår ut i teorin kanske inte alls är så svår för att sikten är god eller det är lite tydligare än vad man ser på kartan. På samma sätt kan sträckan som ser relativt enkel ut vara lite svårare. I dag råkade jag ut för båda delarna. Jag får funder  på om det innebär några justeringar.
 
 
Det tredje syftet var att kolla täckningen för GPS-enheterna som ska användas. Jag bar med mig enhet 54 hela tiden. Så nu återstår att kolla om signalerna nådde fram hela tiden. Jag kommer att ha med den vid flera tillfällen för vi ska kunna kontrollera hela området. I dag rörde jag mig bara över halva området.
 
Kameran var också med. Här är några av bilderna.
 
 
Någon har ätit på träden. Ingen var där så jag vet inte vem, men jag har mina misstankar.
 
 
En liten gränssten tittar fram ur snön. Lite svår att se så den får inte vara med på kartan.
 
 
På flera ställen är det en fantastisk utsikt. Mitt i bilden kan man skymta båten från Gotland. Kanske kommer några tävlande att komma just den vägen. Då kan de ju tjuvtitta in i tävlingsterrängen.
 
 
Mera utsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0